loading...
هر آنچه باید درباره ی دبی بدانید
emad بازدید : 58 پنجشنبه 07 شهریور 1392 نظرات (0)

سبک زندگی در دبی

مهاجرین و بازدید کنندگان خارجی از زندگی آرام و دلپذیر در دبی لذت می برند. شهر تمیز است و ویلاها مدرن و بزرگ  هستند و آب و هوا در بیشتر زمانهای سال  گرم است. در دبی  باشگاه ها و جوامع زیادی وجود دارد.  آزادی ادیان برای همه وجود دارد، و کلیساهای مسیحی سالهاست كه در دبی وجود دارد.  روزنامه های خارجی، مجلات، فیلم ها و ویدئو ها نیز راحتی در دسترس هستند.



داشتن ماشین در دبی ضروری است  چون افراد در فواصل مختلف ازمغازه ها ، مدارس و اداره ها اقامت دارند.  بیشتر مدلهای ژاپنی ، اروپایی و آمریکایی به راحتی در دسترس هستند و بازار فعال دست دوم هم وجود دارد. بیمه شخص ثالث خودرو اجباری است. دبی سیستم راه مدرنی دارد و رانندگی در سمت راست جاده است. (مانند ایران) اگر مجوز خودرو پس از اولین ثبت نام محفوظ بماند، سپس به صورت سالانه و با آزمون در جاده تمدید می شود.  دسترسی به تاکسی در دبی به سادگی انجام می شود ولی هزینه آن بالا است.

تاكسی های شركتهای حمل و نقل دبی مجهز به سیستم تاكسی متر هستند. گواهینامه رانندگی صادر شده توسط دولتهای خارجی قابل تبدیل به گواهینامه دبی است.  در صورتیكه امكان اجرای آن وجود نداشته باشد، لازم است جهت اخذ مجوز ، امتحان رانندگی اجرا شود. در دبی مردم برای استفاده از تاکسی در صورت عبور از 'Salik' باید عوارض بپردازند كه نام تجاری سیستم عوارضی دبی است. سیستم عوارضی  ۲۴ ساعته میباشد و مبلغ ‌عوارضی در حدود ۴ درهم را هنگامی که تاکسی و یا خودرو از دروازه های الکترونیکی عبور می كند اخذ می كند.


شبکه جامع مدارس دولتی در سراسر امارات وجود دارد که تحصیلات دوره  ابتدایی و متوسطه را به اتباع امارات به صورت رایگان ارائه می کند.  برای خانواده های مهاجرین، مدارس خصوصی زیادی وجود دارد که استانداردهای بالای آموزشی را برای کشورهای بریتانیا، آمریکا و تعدادی از کشورهای دیگر از جمله ایتالیا، ژاپن، ایران، هند و پاکستان ارائه می کنند. انگلیسی معمولا زبان اصلی آموزش است ، اما زبان های دیگر نیز در صورت لزوم در مدارس استفاده می شوند .


مخابرات در دبی عالی است. شماره گیری بین المللی مستقیم برای اکثر کشورهای جهان وجود دارد. در امارات متحده اتصال به شبکه اینترنت با پهنای باند فوق العاده بالا برای اطمینان از کیفیت بالای خدمات و در کلاس جهانی به مصرف کنندگان ارائه می شود. در امارات امکانات فاکس و ایمیل به طور گسترده ای در دسترس هستند. خدمات کارآمد و قابل اعتماد پستی وجود دارد.  خدمات پست سرویس پیک ممتاز را  ارائه می کنند که تقریبا خدمات پستی به هر جای جهان را انجام می دهد.


دبی ساده ترین محل برای زندگی در خلیج فارس است و کالاها با کیفیت بالا در آن عرضه می شوند.  آپارتمانهای لوکس در مجتمع های شهر دسترس هستند .  بیشتر آنها امکانات تفریحی عالی  مانند سینماهای خانگی و پارکینگ های سرپوشیده دارند.  بعضی از مجتمع های مسکونی خدمات بهداشتی روزانه ارائه میکنند.  طیف گسترده ای از ویلاها با توجه به سلیقه ها و شرایط مختلف وجود دارند. برای ویلاهای گران قیمت تر، انتخاب بین مستقلات بزرگتر یا ویلاهای کوچکتر ویا ترکیبات آنها وجود دارد.  دومی معمولا استخرهای شنا ، و اسکواش و تنیس دارد.  بیشترمسکنهای اجاره ای در دبی بدون اثاثیه هستند  و آشپزخانه فقط تا حدودی مجهز است، اما دربسیاری از ویلاها و آپارتمان های جدید در حال حاضر سیستم تهویه مطبوع مرکزی نصب شده است.  با این حال ، انواع مبلمان و لوازم منزل به راحتی در دسترس هستند.


پوشش مردان در دفاتر کاری، به طور کلی شلوار، تی شرت آستین بلند یا آستین کوتاه و کت است که در جلسات رسمی دفاتر دولتی و جلسات مهم استفاده می شود.


به طور معمول لباس راحتی برای بعضی از کارهای تجاری قابل قبول است، اما برای بعضی از موارد اجتماعی لباس مخصوص شام ضروری است.  حتی در بخش خصوصی پوشیدن کراوات کاملا عادی است.  برای خانمها ،  لباس یا بلوز آستین بلند و دامن لباس کاری و یا پوشش ملی است.


همه دفاتر دارای سیستم تهویه مطبوع هستند. در مراسم شام غیر رسمی ، معمولا لباس شب و گاه دامن پوشیده می شود. همچنین توصیه می شود که شال یا مشابه آن همراه بانوان باشد چراكه ممكن است سیستم تهویه مطبوع  هتل ها و رستوران ها قوی باشد.  برای زنان چون تابستان بسیار گرم وپر رطوبت می تواند باشد ، انواع لباس توصیه می شود.  شلوار پنبه ای جزو پر طرفدارترین لباسهاست كه زنان مهاجراز آن استفاده می كنند. هر چند پوشیدن لباسهای خانگی و تاپ در منزل مجاز است اما پوشیدن این لباسها در شهر ممنوع است. حتی در زمستان ، درجه حرارت هوا به ندرت زیر 
۲۱درجه سانتی گراد (۷۰ درجه فارنهایت) ،می رسد اما لباس پشمی برای زمانی که درجه حرارت پایین تر می رسد مناسب است.  بارانی و چتر غیر ضروری است.  همه نوع پوشش های ساحلی تنها در ساحل یا استخر قابل قبول است و در اماکن عمومی ممنوع است.


واحد خدمات بهداشت و پزشکی مراقبت های پزشکی را برای همه اتباع امارات ، بازدید کنندگان و مهاجران مقیم ارائه می كند. دبی بیمارستان های دولتی و خصوصی مجهزی دارد كه خدمات بهداشتی و دندانپزشکی را با کیفیت بالا ارائه می كنند بیمارستانها و كلینیكهای دولتی  زیادی در دوبی مانند Jumairah ، Satwa ، Buhail ، Rashidiya ، Qusais ، Hatta ،Lusaili Al، Jebel Ali ، و هم چنین در فرودگاهها و بنادر وجود دارند.  مراقبت های پزشکی اورژانس در دبی برای همه آزاد است و محدودیتی وجود ندارد.  برای مراقبت های بهداشتی غیر اضطراری، همه افراد مقیم امارات كه به دنبال درمان هستند باید برای ثبت نام کارت سلامت هزینه ای پرداخت كنند.  به افراد تازه وارد توصیه می شود بلافاصله برای ثبت نام کارت سلامت اقدام كنند. در غیر این صورت باید هزینه های پزشکی خود را پس از دو ویزیت كامل پرداخت كنند.

 


علاوه بر مطبوعات عربی ،
۵ روزنامه وجود دارد كه به زبان انگلیسی منتشر می شود، Gulf News, Khaleej Times, Gulf Today, Emirates News and The Nation.  چند مجله محبوب کسب و کار و مصرف کننده ها وجود دارد.  روزنامه ها، مجلات و نشریات بین المللی را می توان در سوپر مارکت ها و كتاب فروشی ها خریداری كرد. دوبی ایستگاههای رادیویی و تلویزیونی تجاری به  زبان عربی و انگلیسی دارد و همچنین به برنامه های  ماهواره ای بین المللی دسترسی وجود دارد.  واحد گردشگری و بازاریابی تعدادی خبرنامه منتشر كرده است كه در دسترس شرکت های علاقه مند به تجارت با دبی می باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما برای مهاجرت کدام کشور را انتخاب میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 34
  • بازدید کلی : 2,408
  • کدهای اختصاصی
    زورق دات کام